ورزشگاه شهید وطنی

ورزشگاهی که تلی از خاک و وعدهای پوچ شد!!!

 پس از الزام سازمان لیگ به برگزاری بازی های این فصل در چمن طبیعی و ممنوعیت بازی در چمن مصنوعی، ورزشگاه وطنی قائم شهر همانند ورزشگاه شهدای رفسنجان باید دست به تغییر چمن مصنوعی خود می زد. اما فرایند اجرای این دو پروژه به مانند هم پیش نرفت، از انتخاب پیمانکار و مشاور بصورت ترک تشریفات گرفته تا مدل اجرا و … .

💢 رفسنجانی ها در سریع ترین زمان ممکن چمن مصنوعی را جمع آوری کردند و گودبرداری زمین را آغاز نمودند، ولی در شمال کشور و ورزشگاه شهید وطنی، جمع آوری چمن مصنوعی تقریبا یک ماه زمان به طول انجامید . حتی انتقال چمن جمع آوری شده به مکان امن دیگر که پیش بینی انجام آن در بدترین حالت ۲ روز کاری بود، تقریبا یک هفته طول کشید !!
در استادیوم شهید وطنی گود برداری و عملیات بسترسازی و سرند خاک نیز تقریبا ۴ ماه زمان برد. اما در رفسنجان برای انجام تمام این عملیات ها و علاوه بر آن استقرار لوله های زهکشی و نصب لوله های هیتینگ(گرمایش از کف) و همچنین پهن کردن چمن رولی به ۴ ماه زمان نیاز داشتند. طبق آخرین خبری که شنیده شده، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان آماده شده و میزبان اولین دیدار مس در ورزشگاه شهدای رفسنجان خواهد بود.

💢 این تفاوت گفته شده برای کشور دیگر یا قاره دیگر نبود. در همین کشور خودمان اتفاق افتاده است، که نشان از تفاوت در نوع مدیریت دارد.
شاید بگویند مس رفسنجان از پشتوانه مالی خوبی برخوردار است اما باید این را هم خاطرنشان کرد که بارها طبق فرمایش مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران، جناب دکتر رنگرز در ابتدای پروژه، کل بودجه پروژه وطنی در حساب اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران موجود بوده است .
اگر بگویند روند بروکراسی اداری اداره کل ورزش خیلی طولانی ست، این را هم باید یادآورشد روند اداری در همه کشور برابر است و بین شرکت مس که یک شرکت دولتی است با اداره کل ورزش که یک سازمان دولتی است، تفاوت چندانی وجود نداشته است .

💢 هواداران نساجی از میزبانی نساجی در ورزشگاه وطنی برای این فصل ناامید شدند. امیدواریم که روند اجرای پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا قبل از شروع فصل آینده(لیگ بیست و دوم) هواداران شاهد میزبانی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی باشند و دغدغه ای نداشته باشند، تا از آوارگی ناشی از مدیریت ضعیف اجرای پروژه خارج شود.

✍️ مجتبی حمیدیان

ما را در صفحات زیر دنبال کنید:

اینستاگرام
https://instagram.com/nassajisport
توئیتر
 https://twitter.com/nassajisport
تلگرام
https://t.me/nassajisport1

فیس بوک
https://www.facebook.com/nassajisport1

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *