هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک…

 به بهانه‌ی اهانت به حاج محمد امری پیشکسوت ارزنده‌ی نساجی و البته نا‌آرامی‌های اخیر مازندران که خبرهایش در صفحات مجازی منتشر شد باید پیام‌آور عشق باشد اما زادگاه نفرت شده است…

🔻 کم نمی‌شنویم از دعواهای بی‌پایه که بخشی از آن به علت آسیب روانی و اجتماعی حاصل از فشار های اقتصادی، فرهنگی و معیشتی‌ست و بخش دیگر آن حاصل توهمات انسان‌های لات و لاابالی که با فرهنگ یار جنگی و شلوار پلنگی اسطوره‌ی شان شعبان بی مخ شده است و نام خود را طیب می‌گذراند. تاریخ حافظه‌ی خوبی دارد و خوب فرق بین طیب و شعبان بی مخ را می‌داند. یکی کنار مردم و ناموسشان دیگری برهم زننده‌ی نظم جامعه و تهدیدی برای ناموس مردم.

🔻 از سطح جامعه گذر کنیم کمی عمیق‌تر شویم برسیم به محیطی که در آن منش پهلوانی‌ست. برسیم به زمین ورزشی، برسیم به مستطیل سبز، از همه‌ی این آدرس ها که رد شویم خواهیم رسید به پیشکسوتانی که در قالب مسابقات لیگ قرار است با خاطراتشان بازی کنند و لذت ببرند. پیشکسوتانی که باید در کمال آرامش و تجربه، احترام را به اهالی ورزش دیکته کنند.اما چه دیکته‌ی پر اشکالی و چه املای پر غلطی. حمله و اهانت به حاج محمد امری پیشکسوت ارزنده‌ی نساجی مازندران.

🔻 از غلط‌ها و اشکال‌های دیکته بگذریم به درد و رنج مفهومش می‌رسیم. چه تلخ و نگران کننده است که آرامش حتی در وجود مسن‌ترین افراد جامعه دیده نمی‌شود. احترام کلمه‌ای است که دارد غرق می‌شود در میان خشم و هیاهوی ما برای اثبات حرفمان به سایرین.

🔻 مدت‌هاست فریاد میزنیم که نیروهای فرهنگی مجموعه‌ها و باشگاه‌های ورزشی مازندران اگر بلد نیستید راهتان را به سمت خانه‌هایتان کج کنید. کشتید فرهنگ این استان را با هنرهای آغشته به خشونت و لات پروری. ای کاش بفهمید اثر کار فرهنگی چیست و چقدر مسئولید در قبال تمامی رخدادهایی از این قبیل. ای کاش بفهمید این استان هنرش به ده سال اخیر و فرهنگ قمه‌کشی خلاصه نمی‌شود.

🔺 تاثیر کار فرهنگی در جامعه را فقط افرادی می‌فهمند که تعریف و کاربردش را بدانند. ای کاش روزی که مسئولان فرهنگی به درک و شعور لازم می‌رسند روزی نباشد که کار از کار گذشته باشد. روزی که تیتر اخبار شود
“فرهنگ غنی طبری منقرض شد”

✍🏻 سید محمد صادقی

 

ما را در صفحات زیر دنبال کنید:

اینستاگرام
https://instagram.com/nassajisport
توئیتر
 https://twitter.com/nassajisport
تلگرام
https://t.me/nassajisport1

فیس بوک
https://www.facebook.com/nassajisport1

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *