مهدی علیزاده

✍🏻 مهدی علی‌زاده

آداما‌‌ نیان، مهاجم اهل مالی که نساجی به عنوان آخرین خرید خود رونمایی کرده است از سال ۲۰۱۸ که در شارلوا‌‌ بوده تا سال گذشته که در لیگ دوم فرانسه حضور داشته از مجموع ۸۴ بازی رسمی خود ۱۴ گل زده و ۴ پاس گل در آمار خود ثبت کرده است. او در آخرین فصلی که در لیگ دوم فرانسه حضور داشته همراه با تیم دانکرکوئه به لیگ پایین‌تر سقوط کرد اما در ۱۴ بازی توانست ۳ گل را به نام خود ثبت کند هرچند تیمش در پایان فصل در جدول ۲۰ تیمی لیگ دوم فرانسه در رده ۱۹ام‌ قرار گرفت.

یک مصدومیت ۵ ماهه او را از شارلوا به طور قرضی به اوستنده راهی کرد، هرچند مجدد در کمتر از ۶ ماه بازگشت تا راهی لیگ دوم فرانسه شود. ابتدا در سوچاکس فرانسه از ۳۰ بازی خود تنها ۴ گل و ۱ پاس گل به یادگار گذاشت و در نهایت در میانه فصل گذاشته راهی دانکرکوئه شود. او اگرچه در زمین بازی بازیکن خشنی نیست و در این سال‌هایی که از شارلوا تا کنون گذرانده کمتر از ۶ کارت زرد دریافت کرده اما شنیده شده که یک کش و قوس و درگیری با کاپیتان تیم ملی مالی در اردو او را در حدود ۳ سال از اردوی تیم ملی دور کرده است.

آداما نیان را می‌توان بازیکن لحظه‌های پایانی دانست چرا که اکثر گل‌های‌‌ او در حدود ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول و ۱۵ دقیقه پایانی نیمه دوم زده شده است. به عبارت دیگر ۱۳ گل از ۱۴ گل آخر او در این بازه زمانی بوده است و می‌توان او را مرد دقایق پایانی نیمه‌ها نامید. باید منتظر ماند که هواداران نساجی شاهد یک فونیک‌سی دیگر در وطنی خواهند بود یا همانند آرفنگ دافه‌‌ با تاثیرگذاری کمتری در میدان حاضر خواهد بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *