کریم اسلامی

 نساجی با وجود دو شکست پیاپی در بازی با پرسپولیس و گل گهر در دو هفته اخیر کارنامه قابل دفاعی در بازی‌های لیگ برتر داشته است. نساجی که به دلیل خصوصی بودن یکی از تیم‌های کم هزینه لیگ برتر محسوب می‌شود بر خلاف فصل گذشته از ابتدای فصل هیچ گاه خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس نکرده و از سویی در جام حذفی هم با شکست تیم‌های آرمان گهر و گل گهر تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رفته است اما نمی‌شود منکر شد نساجی در دو هفته اخیر و در بازی با پرسپولیس و گل گهر دوست داشت به پیروزی برسد و با کسب 6 امتیاز 27 امتیازی شود و به همین بهانه در هر دو دیدار ارایه‌گر بازی تهاجمی بود اما در هر دو مسابقه شکست خورد.

آمار نساجی

💢 اینکه نساجی در مصاف با پرسپولیس و گل گهر فوتبال تهاجمی به‌نمایش گذاشت و در منطقه یک‌سوم دفاعی با تجمع در پی دفاع و ضد حمله نبود یک نکته مثبت است به این‌خاطر که موجب شد هم دیدار این تیم برابر پرسپولیس و هم دیدار این تیم برابر گل گهر تبدیل به بازی‌های زیبای لیگ برتر شود. از همه مهم‌تر فوتبال تهاجمی است که می‌تواند موجب پرآوازه شدن نساجی در فوتبال ایران شود نه فوتبال دفاعی. اما نساجی در شرایطی برابر پرسپولیس و گل گهر شکست خورد که در هر دو مسابقه بیشتر از حریفان خود صاحب توپ و میدان بود و پاس داد.

💢 نساجی اگر چه در این دو بازی امتیازی به‌دست نیاورد اما به یک درس خوب رسید؛ درسی که در صورت تجربه شدن می‌تواند در آینده در نتیجه گیری تبدیل به تیم بهتری شود. اینکه به مالکیت و تعداد پاس‌ها اهمیت نمی‌دهند. مهم کسب نتیجه است. نساجی حتی اگر مدعی شود در مصاف با پرسپولیس و گل گهر بیشتر از این دو تیم موقعیت ایجاد کرده باز هم قابل کتمان نیست در امتیاز گیری موفق نبوده به این‌خاطر که هم پرسپولیس و هم گل گهر در استفاده از موقعیت‌ها بهتر عمل کرده‌اند. به واقع مهم‌تر از ایجاد موقعیت، استفاده از موقعیت است.

💢 جدا از این موضوع نساجی باید به این نتیجه برسد کریم اسلامی به تنهایی برای پیروزی نساجی کافی نیست. مهاجمی که هم در بازی با پرسپولیس برای نساجی گل زد و هم در بازی با گل گهر. اما هیچ‌یک از گل‌های کریم موجب پیروزی نساجی نشد. نساجی در مسابقه‌ای که تهاجمی بازی می‌کند باید قدر موقعیت‌ها را بیشتر بداند و این مستلزم این است که دیگر بازیکنان نساجی هم قدر موقعیت‌ها را بدانند و در کنار کریم اسلامی گل بزنند. به خصوص که حریفان سخت تلاش می‌کنند تا کریم اسلامی را مهار کنند.

💢 ارایه بازی تهاجمی، مالکیت و گردش توپ یک روی سکه است و روی دیگر سکه باید استفاده از موقعیت‌ها باشد و اگر نساجی خواهان حضور در نیمه بالای جدول و موفقیت در بازی‌های جام حذفی است باید موقعیت‌ها را هم تبدیل به گل کند، در غیر این‌صورت هر قدر هم ‌برابر حریفان خود خوب بازی کند و نتیجه لازم را به‌دست نیاورد مورد تحسین واقع نخواهد شد و حتی موجب می‌شود مربی ‌اش خود را سرزنش کند. بهتر است نساجی به جای تکیه بر آمار و سرزنش خود استفاده از موقعیت‌ها را تمرین کند و تیم گلزن‌تری نشان دهد. در این‌صورت لیگ برتر می‌تواند به حضور چنین تیمی که یک پای بازی‌های زیبا است، افتخار کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *