• صفحه خانگی
  • >
  • تیم پایه
  • >
  • توضیحات باشگاه نساجی مازندران درخصوص شرایط و اتفاقات آکادمی در فصلی که گذشت

به گزارش روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران، جا دارد صعود تیم امید نساجی مازندران برای دومین فصل پیاپی به فینال رقابت‌های لیگ برتر را تبریک بگوییم و همچنین آرزوی توفیق داریم تا قهرمانی آینده‌سازان باشگاه نساجی مجدداً تکرار شود.

توجه به رده‌های پایه به‌عنوان شالوده اصلی تیم بزرگسالان و همچنین ایجاد درآمد پایدار برای هر باشگاهی با در نظر گرفتن زیرساخت‌های موجود، همواره حائز ارزش بوده و امری بدیهی است.

در دوران مالکیت حاضر باشگاه نساجی مازندران، نگاه ویژه به رده‌های پایه جزو اصلی‌ترین برنامه‌های باشگاه بوده و مستند این چشم‌انداز در طی سه فصل گذشته، برای همگان مشهود و قابل رویت بود.

تلاش باشگاه، بدواً ایجاد و حفظ شان و شخصیت تیمی تیم‌های پایه بوده و بدین ترتیب سعی شد بهترین امکانات رفاهی، تمرینی، ایاب و ذهاب و اقامت برای این عزیزان فراهم و غالب سفرها نیز به‌طور هوایی انجام شود. ضمن اینکه این نکته را نباید غافل شویم که باشگاه نساجی هیچ‌گونه امکانات و ابنیه تمرینی و … از سال‌های قبل نداشته که در تلاش هستیم تا از فصل آینده این مسائل نیز مرتفع شود.

یکی از اشکالاتی که هواداران به باشگاه وارد می‌کنند، کنار گذاشتن تیم لیگ برتری نوجوانان نساجی در فصل اخیر بوده که قابل توضیح است: در ابتدای فصل اخیر طی جلساتی که با حضور اعضای کادر فنی و مدیریت آکادمی برگزار شد، علی‌رغم میل باطنی مدیریت عالی باشگاه، این پیشنهاد مصرانه از سوی سرمربی وقت تیم امید “به‌عنوان نماینده کادر فنی آکادمی” مطرح شد که به زعم وی برگرفته از آکادمی‌های اروپا بود و به این شرط که تیم نوجوانان در سوپرلیگ استان حضور داشته و بتوان از استعدادهای ناب بومی برای تغذیه تیم جوانان گلچین شوند. لکن متاسفانه این برنامه‌ها در مرحله اجرا، تکمیل نشد. لذا در نظر داریم برای فصل آینده مجدداً تیم نوجوانان را راه‌اندازی نماییم.

با توجه به برخی تغییرات به‌وجود آمده در بدنه تیم‌های پایه، ذکر این موضوع خالی از لطف نیست: ریشه درخت بزرگ نساجی آنقدر استوار است که یکایک اعضای باشگاه از راس تا کوچک‌ترین عضو، به‌عنوان برگ‌های این درخت تنومند به‌حساب می‌آیند. برگ‌ها خزان می‌شوند و مجدداً رویان اما این شجره کبیر همچنان استوار بر سرجای خود باقی می‌ماند.
در این ۶۳ سال، نساجی مازندران نسل‌های مختلفی را به خود دیده اما چیزی که امروز به ارث رسیده و به نسل آینده سپرده خواهد شد، تنها نام بزرگ “نساجی مازندران” است.

برای نخستین‌بار با تاکید مالک محترم باشگاه، قراردادهایی در خور شان با بازیکنان پایه بسته شده، که تا جای ممکن برای حضور در ورزش حرفه‌ای متکی به خود باشند‌؛ اتفاقی که در بسیاری از باشگاه‌های بزرگ رخ نمی‌دهد.

یکی از اشکالاتی که به باشگاه وارد می‌شود، کم‌توجهی کادر فنی بزرگسالان به بازیکنان پایه است. ضمن وجوب احترام به کادر فنی نسبت به هر اندازه از میزان توجه و سلیقه به بازیکنان پایه، همواره این دغدغه مورد تاکید مدیریت باشگاه به کادر فنی بوده است اما از منظر حرفه‌ای نمی‌توان کادر فنی را مجاب و در کارشان دخالت کرد.

اولاً باید سطح اعتقاد کادر فنی را نسبت به بکارگیری بازیکنان جوان با توجه به شرایط جدول و کیفیت تیمی در نظر گرفت و دوماً اگر بازیکنان جوان مورد جلب نظر کادر فنی قرار نگرفتند، باشگاه اجازه دخالت فنی را ندارد. زیرا خدای ناکرده هر مشکلی برای تیم بزرگسالان به‌وجود بیاید، مدیریت باشگاه قصور کرده است.

با توجه به مباحث مزبور، حفظ آرامش و ایجاد امنیت برای تیم بزرگسالان، در راس امور باشگاه قرار دارد و هر گونه اختلال و حاشیه‌ای از سوی رده پایه به تیم بزرگسالان قابل پذیرش نیست و به‌شدت با عوامل آن برخورد جدی خواهد شد.
هر نظر و ایده‌ای در دایره آرامش و طی هماهنگی با مدیریت آکادمی باید مطرح و به سمع و نظر مدیریت و کادر فنی بزرگسالان برسد.

بازیکنان پایه نساجی مازندران، آینده‌سازان و امیدهای فردای نساجی هستند و باشگاه تمام سعی و هم خود را برای رفاه و امنیت آنها بکار می‌بندد اما همچنان تاکید و اولویت نخست باشگاه، مراقبت همه‌جانبه از تیم بزرگسالان است.

کانال رسمی باشگاه نساجی مازندران

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *