🔺 بعد از ظهر امروز نساجی مازندران در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، میزبان نفت مسجد سلیمان بود.
به گزارش خبرنگار نساجی اسپرت و به نقل از سایت ورزش سه، در این بازی، شمالی‌ها دو بار توپ را به تیرک دروازه رقیب جنوبی زدند و چندین موقعیت ایده‌آل برای گلزنی ایجاد کردند ولی گل اول بازی توسط هاتف نادری برای نفت به ثمر رسید. در ادامه مسعود شجاعی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم در پایان به یک امتیاز از این رقابت رضایت بدهند.

🔺مسعود شجاعی بازی به بازی جایگاه خود را در تیم نساجی پیدا می‌کند و حالا «اثر مسعود» در تیم الهامی به خوبی دیده می‌شود. آگاهی محیطی مناسب، قدرت حمل توپ بالا و ارسال پاس‌های دقیق، همان امضایی بود که تیم نساجی به آن نیاز داشت. در ابتدای فصل هم با توجه به توضیحات سرمربی نساجی در مورد خرید شجاعی، می‌شد حدس زد که رهبری تیم در داخل زمین، برعهده او خواهد بود. حالا به‌نظر می‌رسد شماره ۷ سابق تیم ملی، به شرایط آرمانی نزدیک می‌شود و این نقش رهبری را پررنگتر از قبل ارائه می‌دهد.
🔺در ابتدای نیمه اول و تقریبا از میانه میدان، شجاعی به فاصله بین دروازه‌بان نفت و دروازه خالی پشت سرش به‌خوبی آگاه شد و از همانجا اقدام به شوت زنی کرد ولی با بدشانسی ضربه او بعد از برخورد با تیر افقی، به بیرون رفت. اگر این توپ وارد دروازه می‌شد با توجه به محل ضربه و حرکت رو عقب دروازه‌بان برای مهار توپ و افتادن او روی تور دروازه، بدون شک یکی از زیباترین گل‌های فصل نساجی ثبت می‌شد.

🔺در ادامه هم با خلق چند موقعیت مناسب گلزنی با کمک توانایی های فردی، شجاعی هواداران نساجی را به یاد روزهای باطروات شجاعی در تیم ملی انداخت. کاپیتان نساجی در هنگام از دست دادن توپ و در وضعیت‌های دفاعی هم با گوشزد کردن نکات فنی و روانی به بازیکنان دیگر و به ویژه جوانان تیم، نقش مهمی در ارائه بازی برتر و کسب یک امتیاز برای نساجی داشت. در نیمه دوم و بعد از خطای بحث‌برانگیز پنالتی روی کریم اسلامی، مسعود شجاعی پشت توپ قرار گرفت تا با یک ضربه دقیق، اولین گل خود با لباس نساجی را به ثمر برساند. شجاعی بعد از یازده هفته موفق به گلزنی شد تا نساجی، امیدوارتر از قبل به آینده نگاه کند.

🔺در کنار نمایش خوب شجاعی، درخشش علیرضا حقیقی هم در چند صحنه و بویژه در نیمه دوم، نساجی را در بازی نگه داشت تا این تیم برای هدر دادن موقعیت‌های بسیار گلزنی که تنها مربوط به این بازی نیست، تنبیه نشود و با یک امتیاز، از زمین نقش‌جهان خارج شود. البته عملکرد فوق‌العاده حقیقی تنها به این بازی معطوف نبوده و در پنج بازی پیاپی اخیر یکی از دلایلی اصلی نباختن ببرهای مازندران، واکنش‌های دیدنی او بوده.

🔺دروازه‌بان سابق ایران در جام‌جهانی، امروز نشان داد روند رو به رشد او در هفته‌های اخیر ادامه دارد و شمالی‌ها احتمالا در این فصل خیالشان از خط دروازه راحت است. حقیقی دو فصل قبل هم بعد از ماه‌ها دوری از فوتبال به نساجی آمد و هفته به هفته اوج گرفت و نقش پررنگی در بقای شمالی‌ها در لیگ برتر داشت. در اولین حضور خود در نساجی، حقیقی در پایان فصل از این تیم جدا شد و به گل‌گهر سیرجان رفت. در کرمان شرایط آنگونه که حقیقی انتظار داشت پیش نرفت و بعد از فصلی نه‌چندان موفق، ملی‌پوش سابق، بار دیگر به نساجی برگشت تا شاید شبیه به دوره اول بازگشت به فوتبال ایران، نساجی دوباره راهی برای اوجگیری و احتمالا حضور او در چارچوب دروازه تیم ملی باشد.

🔺در بازی‌های اخیر اینطور بنظر می‌رسد که نساجی مانند سفر قبلی او به مازندران، برایش خوش یمن بوده و در هر بازی حقیقی، عملکرد بهتری نسبت به بازی قبل دارد. در کنار این ستاره‌ها بازیکنان با تجربه دیگری مثل کریم اسلامی، اکبر صادقی و حسن نجفی هم در نساجی، هر بازی، آمار و عملکرد بهتری نسبت به مسابقه قبل دارند. تیم الهامی حالا با احتساب بازی جام حذفی شش بازی پیاپی را بدون باخت پشت‌سر گذاشته و این تیم به آرامی به فرم ایده‌آل خود می‌رسد.
🔺شاگردان ساکت دوباره خود را به عنوان تیمی سخت‌کوش، جنگنده و با ذهنیتی برنده تبدیل کرده. از خطر سقوط در نیم فصل دوم فصل گذشته و در آستانه سقوط تا شش بازی بدون باخت و رتبه هشتم جدول یک تلاش جمعی بود که با کمک بازیکنان اضافه شده به ترکیب، اثر خود را بهتر نشان داد.

✍️ بابک شیرآقایی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *