مهرداد عبدی

💢 نساجی در نقل و انتقالات پیش فصل نه تنها دست به ترکیب برنده خود نزد بلکه با خرید مسعود شجاعی، علیرضا حقیقی، مرتضی منصوری، دوازده بازیکن تیم امید نساجی و چند بازیکن ناشناخته، خود را تقویت کرد. اما در میانه میدان با رفتن مهدی قائد رحمتی از نساجی و پیوستن به آلومینیوم، عملا نساجی در خط هافبک دچار نقص شد، چرا که قائد رحمتی در فصل گذشته بسیار تاثیر گذار بود. قائد رحمتی با دوندگی بالا و نیروی جوانی توانست توانایی های خود را در همان یک فصل حضور خود، به خوبی به نمایش بگذارد.

💢 نساجی در ابتدای راه لیگ بیست و یکم به دلیل میانگین سنی زیاد بازیکنان در خط هافبک دچار مشکل شد. اکبرصادقی (۳۶ سال)، ایوب کلانتری(۳۱ سال) و مسعود شجاعی (۳۷ سال) با سن بالایشان، باعث کاهش توان فیزیکی شان شود و در نیمه دوم به قول فوتبالی ها نفس ببرند. اغلب تعویض نساجی در دقایق بین ۶۰ تا ۷۰ صورت می‌گرفت، آن هم از خط هافبک، تا شاهد تعویض شجاعی و کلانتری باشیم. اما این روند با بازگشت دوباره مهرداد عبدی به قائمشهر تغییر کرد. عبدی با فسخ قرارداد یکطرفه، از سایپا جدا شد تا نساجی را از هفته پنجم همراهی کند و اولین بازی را مقابل استقلال به صورت بازیکن تعویضی(دقیقه ۹۴) انجام بدهد.

💢 این بازیکن نوشهری هر چند دیر به تیم نساجی اضافه شده بود و تمرینات بدنسازی شروع فصل را از دست داده بود، ولی به مرور و هفته به هفته از نظر بدنی به شرایط آرمانی خود رسید و عصای دست ساکت الهامی شد. مهرداد عبدی با نیروی جوانی و دوندگی توانست فضاهای خالی را به خوبی پوشش دهد و نساجی را در روند امتیاز گیری کمک کند.

💢 این تغییر را در تعداد دریافت کارت زرد مسعود شجاعی می توان مشاهده کرد. شجاعی در ابتدای لیگ به دلیل فشار بیش از حد رقابت ها، تمرکز آنچنان خوبی نداشت، که باعث خطا و اعتراض های بیش از حد اندازه و جریمه او از طرف داوران باشد. شجاعی در ۷ هفته آغازین ۶ کارت زرد دریافت کرد و جزو خشن ترین بازیکن نیم فصل در کنار مدافع استقلال، محمد حسین مرادمند قرار گرفت. ولی بعد حضور مهرداد عبدی در ترکیب نساجی، آرامش به خط میانی بازگشت و شجاعی در ۸ هفته اخیر، فقط دو مرتبه با کارت زرد جریمه شد، که نشان از آرامش بیشتر کاپیتان سابق تیم ملی در کنار مهرداد عبدی دارد.

💢 ساکت الهامی با خرید مهرداد عبدی توانست ضعف خط میانی را به خوبی بپوشاند. نساجی در هفته های اول تا هفتم فقط توانست ۶ امتیاز کسب کند و در رده دوازدهم جدول قرار بگیرد. اما با حضور مهرداد عبدی نتایج بهتری رقم خورد، تا عبدی جزو خریدهای خوب نساجی به حساب بیایید و ما را به یاد سال صعود تاریخی نساجی به لیگ برتر و گل به یاد ماندنی دقایق پایانی به ماشین سازی تبریز که توانست یکی از عوامل صعود باشد، بیاندازد.

✍️ مجتبی حمیدیان

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *